Sämsta Raggningsrepliken

Haha, och ni som tror att jag har valt "Tjänare chexet, står du där och smular?" har fel:D
Igår när jag stod på tunnelbanan hem från stan var jag med om det absolut värsta. 

Scenario: Kl 16. 30. Rusningstrafik. Knökfullt i tunnelbanan. Gröna linjen mot Alvik. En otroligt ful kille i 19 års åldern som står bakom mig. Jag lyssnar på musik. Lowlowlowlowlowlowlowlow. (hahah:P) Jag har på mig en grön vårjacka med slag (eller vad det nu heter) på axlarna som har fästs med en knapp på vardera axel, haken är dock den att knappen på den ena axeln lossnade för ett år sedan så nu hänger det slaget löst.

När dörrarna vid St Eriksplan stängs så känner jag att någon knackar mig lite tafatt på axeln. Jag vrider på huvet och stirrar rakt upp i ett av de fulaste ansikten jag någonsin sett på denna jord. Han ler lite snett (och visar sitt om möjligt fulare leende) och säjer lite nervöst på wannabeecoolt sätt:

OFK: "Öhh (ler), jag tror att du har tappat en knapp?"
E: "Mm...Va?"
OFK: "Du har tappat en knapp (lite högre än förra gången)...fast den kanske du tappade för länge sen...? Eller..."
E: "Mm nää, det var nog ett tag sen... (fårtfarande ganska lågt och lite chockerat - pratar den här OFK med MEJ??)
OFK: "Åhh, okej..."
2 min senare, när dörrarna vid fridhemsplan stängs
OFK: "Du jag kom på en sak-"
E: (tänker) "Låtsas att du inte hör, låtsas att du inte hör"

Då gav han äntligen upp.
OFK = Otroligt Ful Kille

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0