Frustrerad!!

Den här dagen började illa. Jag vaknar upp i tron om att det är sovmorgon till kl 9.00, gör mig i ordning och åker i väg med säker tidsmarginal (jag har nämligen bestämt mig för att komma i tid hädanefter). När jag åker över Slussen börjar något hända. Jag blir allderles kallsvettig, mitt hjärta börjar pumpa och jag tittar konstant och nästan omedvetet på klockan. Och inte heller ser jag någon från min klass på tåget. Men jag intalar mig själv att visst, så klart du är i tid!

PSAAAAJK. Jag rusar in i klassrummet 8.55 bara för att se hela min gulligulliga klass sitta med Nationella i handen och har genomgång med Peter. Alla tittar upp och min och Amishs blick möts, samtidigt som han skrattar åt att jag är sen (igen!). Peter säjer åt mig att sätta mig ner, så det gör jag. Samtidigt som Filip mummlar lite förebrående "varför är du alltid sen?!". Jag ignorerar. (Förresten så är det allmänt kännt i klassen att han har en crush på mig. Jag tycker att han är jätterolig att vara med, han ger mig en sådan enorm bekräftelse och jag vet att man inte ska playa men JAG KAN INTE HJÄLPA det. Plus att det är så j*vla elakt mot Amish och dumt ochså, eftersom det sabbar för oss.)

Nationella gick bra tills jag kom till sista frågan. Nu behöver vi väll inte disskutera det här närmare, men FY FAN. !!!. Jag skrev en barnsligt simpel ekvation bara för att inte lämna frågan helt tom, fast vid närmare eftertanke så hade det kanske varit bättre...LAAAA. Samtidigt som alla andra ropar "Yäs!" lite halvtyst för sig själva. Jaja, jag VET att ni är bra, varför inte hämta mikrofonen?! Men men, SO: provet kunde inte ha gått bättre, han skrev för andra gången att han är så stolt över att ha mig som elev, att han är stålt över att ha fått undervisa mig. YAY!! That made my day!

Efter matten kom vi på att vi bara skulle ha 30 min hemma hos Laura om vi åkte på stört, och det är ju ingenting att äta på. Så vi gick och köpte Pizza! Den var extremt god +++++. Sedan gick vi och gungade gunga för första gången på 10 år, softisch! Älskar att gunga! När vi kom tillbaka till SO:n så hade 50 % av klassen gått hem. Helt lovligt, eftersom vi har eget arbete, så de kunde lika gärna arbeta hemma. Men eftersom jag hade tyska efter så kunde inte jag gå hem. F*TTA.

EFTER SO:n så hade vi håltimme, Peter hade sagt att vi inte skulle ha någon matte. Sedan skulle vi ha tyska. Så vi tänker så här, vi frågar Lovisa om vi inte kan ta tyskan med en gång. Och det gör vi. OCH VET NI VAD HON GÖR??! Hon är så otroligt snäll att hon ger oss hemmaläxa. Så istället för att gå hem ca 10.45 så hade vi stannat kvar i onödan (och iofs haft väldigt kul) till kl. 14.00
F*NF*NF*NF*NF*NF*NF*NF*NF*NF*NF*NF*NF*NF*N 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0