Status Quo

Idag var en ganska händelselös dag, men som alltid har tråkiga dagar en benägenhet att bli bättre mot slutet:) (Dåliga dagar = när Amish och jag inte pratar alls) De två sista lektionerna, SO + Klasstimme, var riktigt roliga!
 
SO:n var intressant som vanlig, men eftersom jag satte mig bredvid Lina och Anna den här gången så fick jag ingen ögonkontakt med Amish. Det näst mest positiva i Elin-Amish perspektiv hände när det var 40 min kvar av lektionen.  Vi ser på film om andra världskriget, och när mannen i filmen ska förklara hur tyskarna bar sig åt vid Ardennerna stoppar Andreas filmen och säjer att det behöver vi inte se.


Jag protesterar och säjer att det vill vi visst! Andreas tvekar, men sen kommer Amish out of nowhere och säjer "ja, det vill vi!" (Jag skrek "yes" inom mig), och Andreas sätter på filmen. Några minuter senare är filmen slut och vi börjar skriva anteckningar. När det är 20 min kvar frågar han om vi vill se på en till film nu, eller göra anteckningar. Om vi gjorde anteckningarna nu så skulle vi få titta på film imorron istället, och det tyckte jag var en klart bättre idé.

Hela klassen rösta ja, och jag blir glad och tänker "vad bra, då kan man ta det chill imorgon". Och så säjer Carro; "men ska vi inte titta på filmen då?". Andreas säjer nej, vi har ju precis röstat om det. Carro säjer jaha, men kan vi inte rösta en gång till, jag fattade inte att jag röstade för anteckningarna".

Så vi röstar en gång till. Och helt plötsligt räcker nästan hela klassen upp handen! Vafan?! Och så säjer Andreas åt oss som är för anteckningar att räcka upp handen, även fast det är hopplöst. Jag räcker upp handen och säjer högt och tydligt "Jag!", samtidigt som Anna gör samma sak bredvid mig. Sen ser jag att Amish (av alla människor) också räcker upp handenoch säjer åt alla "men kom ijen då!" såmtiditg som våra blickar möts.

Vi förlorade hela omröstningen med 3 mot 15, men att Amish stöttade mig made my day!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0