Spanska prov och Amish totaldizzar alla förotom moí;D

Efter SO:n var det dags för Spanska, vilket är lika med prov. Hjälp. Jag hade övet in alla 314(!) glosor dagen innan och fräshat upp minnet på tunnelbanan, och så har jag (om jag får säja det själv) en naturlig fallenhet för den spanska grammatiken. Med andra ord kunde jag det mesta (som vanligt).

Som alltid inför ett prov så sitter alla och pluggar, spanjorerna för sig och fransmännen (fransoserna:P) för sig. Amish sätter sig i soffan, jag sätter mig på golvet lite åt sidan, och Lina och Zinka sätter sig bredvid mig. Sedan kommer Julia  (en ganska tråkig och korkad och efterhängsen tjej, speciellt när Sandra har franska och de inte är tillsammans) och ställer sig mitt emot Amish.

Vi börjar plugga och förhöra varandra på glosorna och Amish sätter sig i andra änden av soffan och lutar sig fram mot mig (vi hans ansikte är snett åt höger, ca 5 dm från mitt för att gå in på detaljer) och frågar mig fråga efter fråga. En del är så onödiga och lätta att jag inbillar mig att han bara vill prata med mig. Julia (som blivit ganska grovt dizzad av Amish i och med att han vände sig ryggen helt mot henne och bara tittar på mig) tittar ganska hatiskt på mig och försöker svara på nästan alla frågor, men han fortsätter att titta rakt på mig utan att ens så mycket som att kasta en blick på henne. Han svarar inte ens! = Elins hjärta slår volter!

Så fortsätter det (vi sitter och pluggar mellan alla skrattanfallen) tills lektionen börjar. Provet gick bra, gjorde bara en lite tabbe när jag blandade ihop nos och os (hur faan kunde jag?!!).

Och så avslutar jag det här inlägget med en liten och kort notis: Under svenskan blev det kollektiv bestraffning (Amish, Andrej & Co + Jag, Lina och Anna, antar jag, hade pratat ALLDERLES för mycket, enligt Ingrid (vår käre svenskalärare)). Vi fick då ställa oss länds väggen längst bak i klassrummet och så fick vi dra nya bänkplatser. Tillslut är det bara jag, Lina och Oscar + typ 3 andra kvar.
 
Det blir Oscars tur att dra och Amish börjar skrika "Oscar och Elin, Oscar och Elin" samtidigt som han avfyrar bredaste leendet mot mig med en retsam glimt i ögat. Gissa hur mitt hjärta betedde sig. (D-U-N-K D-U-N-K D-U-N-K)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0